Monthly Archives: May 2018

6 tips voor een goed begin van je dag!

Elke ochtend een half uur lang snoozen, met een slaapkop je bed uit komen en vervolgens moeten haasten om op tijd te komen op een afspraak. Herken je dit? Dan is het misschien een goed idee om je ochtendritueel eens om te gooien! Een goed begin van je dag heeft namelijk veel invloed op de rest van je dag.

 

Zet je wekker een uur eerder

Moet je normaal om 7:30 opstaan? Zet je wekker dan eens om 6:30 en gebruik die tijd om rustig aan je dag te beginnen. Je hoeft echt geen slaap in te leveren, want je kan altijd iets eerder naar bed gaan dan normaal. Gebruik dit uurtje om iets te doen waar je normaal geen tijd voor hebt, zo heb je iets om naar uit te kijken als je wekker gaat.

 

Maak een ochtendwandeling

Een van de dingen die je in dat uurtje kunt doen, is een ochtendwandeling maken. Het is heel fijn om even rustig rond te wandelen wanneer het nog rustig is op straat. Door ’s ochtends te bewegen voel je je meteen wakker en fris.

 

Zorg voor een goed ontbijt

Ze zeggen wel eens dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Zorg dus dat je genoeg eet in de ochtend. Haal iets lekkers in huis en eet eens iets anders dan een simpele boterham met kaas. Het schijnt zelfs dat ontbijten een ochtendhumeur kan voorkomen, dus dat is meteen mooi meegenomen!

 

Drink een kopje koffie

Bij dat lekkere ontbijt kan een heerlijk kopje koffie natuurlijk niet missen! De cafeïne die in de koffie zit maakt je wakker en alert. Zo kan je gefocust beginnen aan je dag en heb je niet lang nodig om op gang te komen. Er zijn tegenwoordig heel veel soorten koffiecups met allerlei verschillende smaken. Dit hoeft helemaal niet duur te zijn, op internet zijn veel goedkope nespresso cups te vinden voor een mooi prijsje.

 

Maak een feelgood playlist

Maak een playlist op Spotify met nummers waar jij energie van krijgt of waar je vrolijk van wordt. Zet deze lijst aan tijdens je ochtendroutine en alles wat je moet doen is ineens een stuk minder saai. Hierdoor krijg je een positief gevoel en kan je dag niet meer stuk!

Welke dieet shakes zijn er te koop?


Eiwit shakes kan je tegenwoordig op vele plaatsen kopen. Naast de shakes om af te vallen, zijn er ook shakes voor sporters, die kan je best in de speciaalzaak kopen, waar een verkoper je raad kan geven aan de hand van het trainingsschema dat je volgt. Als je de shakes enkel gebruikt om gewicht te verliezen, dan vind je heel wat merken gewoon in de supermarkt of bij de drogist. Ook online is er een aanbod aan verschillende merken.  

Maar welk merk kies je best? Zijn er dingen waar je op moet letten? Consumentenorganisaties waarschuwen voor de goedkopere producten die vaak te veel suikers en andere ongezonde bestanddelen bevatten. Ook het gebruik van Aspartaam of andere zoetstoffen is niet door iedereen geliefd. De beste eiwitshakes voor afvallen zijn vrij van kunstmatige smaakstoffen en bewaarmiddelen. Ten slotte is er ook een verschil in het aantal vitaminen die toegevoegd worden. De betere merken voegen extra vitaminen toe om tekorten te voorkomen, hoewel gezegd moet worden dat dit erg beperkt is, en dat je eigenlijk beter tussendoor een stukje fruit eet.

De allergoedkoopste merken scoren het slechtste in de tests, maar dat betekent niet dat je meteen de duurste shakes hoeft te kopen. Zie deze dieet shakes vergelijking 2018 met o.a. Action, Aldi, Kruidvat en Weight Care. Het belangrijkste is uiteindelijk te smaak. En we weten allemaal dat smaken sterk kunnen verschillen. De meeste producenten hebben een keuze uit de klassieke smaken als aardbei, chocolade en vanille, smaken die makkelijk te mengen zijn met zuivelproducten. Die kindersmaakjes kunnen ook wel gaan vervelen en sommige duurdere merken brengen meer exotische keuzes op de markt.

Mensen met voedingsallergieën moeten ook oppassen en eerste de ingrediënten goed lezen. Niet alle shakes zijn immers glutenvrij. Dat kan dus problemen geven voor mensen met een glutenintolerantie of een tarweallergie. Voor mensen met een lactose-intolerantie is het meestal voldoende om de toe te voegen zuivelproducten te vervangen door sojamelk. Zo is het dieet ook mogelijk zonder lactose.