Steeds terugkerende klanten bij uw webshop

Bent u een terugkerende klant wat betreft webshops of bestelt u juist regelmatig bij een andere webshop? De meeste mensen zullen hierop antwoorden dat zij regelmatig bij verschillende webshops bestellen. De reden hiervoor is toch vaak wel de verschillende prijs van het artikel. Maar, wat nou als er een manier was om uw klanten regelmatig terug te laten komen bij uw webshop? Vaste, terugkomende klanten zijn eigenlijk de basis van elke succesvolle onderneming, of dit nou een webshop of fysiek bedrijf is. Investeer hier dus tijd in en focus niet te veel op het aantrekken van nieuwe klanten. Lees dus gauw verder om erachter te komen hoe u ervoor kunt zorgen dat uw klanten regelmatig zullen terugkeren!

Onverwachte cadeaus

Heeft u wel eens een bestelling geplaatst bij een webshop waarbij u bij de opening van het pakket een cadeau aantrof? Nee? Jammer! Veel webshopeigenaren besteden hier ook nog weinig aandacht aan, terwijl het één van de beste manieren is om van eenmalige klanten, terugkerende te maken. Onverwachts een cadeautje bij uw bestelling krijgen zorgt onbewust voor wederkerigheid. De webshop verdient geld aan uw bestelling, en u krijgt naast uw product als bedankje een gratis artikel. Onbewust zal dit ervoor zorgen dat u affiniteit krijgt met de webshop. De volgende keer dat er een soortgelijk artikel bestelt moet worden zal een klein prijsverschil er niet voor zorgen dat uw klanten bij een ander bestellen!

Branding

Door de relatiegeschenken met logo te bedrukken werkt u ook nog eens aan de branding van uw onderneming/merk. Niet alleen de gebruiker zal telkens weer in contact komen met uw logo of slogan, ook de personen rondom zal het logo opvallen. Dit verhoogt uw naamsbekendheid en, misschien, denken deze personen de volgende keer ook aan u wanneer ze een oplossing voor hun probleem zoeken!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *